Wellness – filozofia na miarę naszych czasów
Jak żyć w zgodzie z własną naturą, gdy świat wokół pędzi, a my razem z nim? Na to pytanie prędzej czy później każdy zaczyna poszukiwać odpowiedzi. Ciągły pośpiech, stres i codzienne wyzwania sprawiają, że odczuwamy silną potrzebę odnalezienia równowagi. Z pomocą przychodzi filozofia wellness.
Wsłuchiwanie się we własne ciało, duszę i umysł, czas na wyciszenie emocji, relaks i dbanie o siebie – to główne założenia wellness. – Patrząc na to, jak szybko dziś żyjemy, śmiało możemy stwierdzić, że trend ten wciąż się umacnia – mówi Magdalena Jałowiec-Sobas, Kierownik działu marketingu i sprzedaży z Hotelu Natura Residence i trudno nie przyznać jej racji.
Niełatwe początki
Człowiek, aby funkcjonować sprawnie, potrzebuje zbalansowanego i spójnego działania umysłu, ciała i ducha. Z takiego założenia wyszedł amerykański lekarz dr Halbert Dunn. Łącząc dwa pojęcia: well-being (dobre samopoczucie) i fitness, stworzył w latach 50-tych ubiegłego wieku nazwę „wellness”. Założenie pełnej harmonii znacznie później stało się światowym trendem, za którym podążają miliony ludzi. Dziś świadomość tego, że o stan dobrego zdrowia i samopoczucia można, a wręcz należy zadbać samemu jest coraz większa. W zrozumieniu tej filozofii pomaga bogata oferta profesjonalnych ośrodków SPA. – W skład pakietów wellness wchodzą m.in. takie zabiegi jak peeling ciała, pielęgnacja twarzy (np. z wykorzystaniem wyciągów z komórek macierzystych szampańskiej gruszki, które wzmocnią komórki skóry), pobyt w saunie, na basenie, a nawet elementy koloroterapii czy aromaterapii – wymienia Magdalena Jałowiec-Sobas z Hotelu Natura Residence. – W pełni rozumiemy, jak ważne jest wzięcie głębokiego oddechu i chwilowa ucieczka od codzienności bez względu na wykonywany zawód. Dlatego przygotowaliśmy zróżnicowane pakiety: Żywioł Wody, Wellness oraz Corporation Wellness – dodaje.
Relaks w pracy i po godzinach
Coraz częściej możemy spotkać się ze specjalną ofertą „relaksującą” dla firm. Pakiety takie jak wspomniany Corporation Wellness nastawione są na głęboki relaks uwzględniający potrzeby pracowników. Co zyskuje pracodawca? Zespół, który jest zrelaksowany, wyciszony, a przez co bardziej kreatywny i chętny do współpracy. Firmowa wizyta w SPA jest oczywiście świetnym rozwiązaniem, ale każdy z nas powinien też zadbać o siebie we własnym zakresie, nie czekając aż kompleksową odnowę zapewni nam szef. Wielu z nas ceni sobie pracę pełną wyzwań. Jest jednak i druga strona medalu – Wielogodzinne siedzenie za biurkiem i stres powodujący napięcie całego ciała kładą cień na zawodowych sukcesach, dlatego dla dobrego samopoczucia trzeba je niwelować, choćby poprzez masaż – mówi Magdalena Jałowiec-Sobas z Hotelu Natura Residence. Jeśli lubimy gorące kąpiele, spotkania z przyjaciółmi czy zwyczajnie wieczory z książką w ręku, to z pewnością ucieszy nas to, że i one są częścią trendu wellness.
Filozofia na świeżym powietrzu i na talerzu
Ten rodzaj stylu życia sporo uwagi poświęca także wysiłkowi fizycznemu. Jak wiadomo dzięki ruchowi wyzwalają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. Dlatego osobom, które chcą żyć zgodnie z filozofią wellness, zaleca się m.in. ćwiczenia na siłowni, spacery, jazdę na rowerze. – Mogłoby się wydawać, że w ten sposób jeszcze bardziej się zmęczymy, ale takie aktywności, paradoksalnie, pozwolą odzyskać energię. Do tego należy zadbać o odpowiednią dietę. Najlepiej, gdy po dużym wysiłku posiłek będzie bogaty m.in. w węglowodany i białko. Mięśnie zregenerujemy na basenie i – jeśli mamy taką możliwość – u masażysty. Wtedy dobre samopoczucie mamy zagwarantowane – mówi Magdalena Jałowiec-Sobas z Hotelu Natura Residence.
Profesjonalne ośrodki SPA zapewniają nam kompleksowy relaks i wyciszenie, jednak o filozofii wellness warto pamiętać także na co dzień. Coraz większe wymagania stawiane nam w pracy, w domu i przez nas samych zmuszają do poszukiwań rozwiązań, które pozwolą na odzyskanie i utrzymanie równowagi psychicznej i fizycznej. A wtedy nie pozostaje nam nic innego, jak cieszyć się życiem.