Jak opakowane kosmetyki kupujemy najchętniej?

    komentarze 0   czytano 0

Każda z nas kocha kosmetyki. Są to rzeczy codziennego użytku, po które lubimy sięgać. Skład i jakość kosmetyków ma dla nas ogromne znaczenie. Oczywistym jest, że preparaty, jakie stosujemy na swojej skórze ma bezpośredni wpływ na zdrowie, kondycję i jakość życia. Porównujemy jakość i cenę poszczególnych kosmetyków, jednak czy to jedyne parametry jakimi się sugerujemy przy zakupie konkretnego kosmetyku? Być może wiele z nas nie zdaje sobie z tego sprawy, jednak opakowanie danego produktu również ma wpływ na nasze decyzje konsumenckie. Jak opakowane kosmetyki kupujemy najchętniej?


Badania dowodzą, że największą popularnością cieszą się opakowania proste i funkcjonalne. Styl kosmetyków prezentowany przez firmę Ziaja jest tym, który najbardziej podoba się konsumentom. Dobre projektowanie opakowań potrafi zwiększyć sprzedaż. Również charakterystyczne opakowania wytwarzane przez firmę GreenPharmacy są doceniane przez kobiety. Opakowania tej marki są stylizowane, na naturalnie wykonywane, domowe preparaty. Jest to ciepły i budzący zaufanie Polek wizerunek.

Opakowania produktów muszą być również funkcjonalne. Coraz mniejszą popularność zdobywają tradycyjnie opakowane kremy z zakrętką. Zakrętka nie jest wygodna, zwłaszcza kiedy mam już natłuszczone kremem ręce (ich zakręcenie może sprawiać trudność). Dlatego też te tradycyjne opakowania są wypierane przez kremy wyciskane. Wyciskanie jest znacznie wygodniejsze i pozwala na szybkie otwarcie jak i zamknięcie danego produktu. Podobnie jest z szamponami, te tradycyjnie odkręcane są coraz rzadziej kupowane przez konsumentów. Ciekawym przykładem tego, jak zmienia się forma stosowanych przez nas kosmetyków są również mydła. Dawniej mydła w kostce były normą, ponieważ nie było jeszcze mydeł w żelu. Jednak teraz mydła w żelu skutecznie wypierają mydła w kostkach. Są po prostu znacznie bardziej wygodne i wyglądają estetyczniej.

Jak zatem widzimy – projekt opakowania ma znaczenie, również w przypadku kosmetyków. Producenci powinni mieć to na względzie, aby wypuszczać na rynek coraz bardziej atrakcyjne wizualnie produkty.

Artykuł powstał we współpracy z serwisem Designer.pl

PODOBNE ARTYKUŁY
SOCIAL
NAJNOWSZE
skóra wrażliwa

  komentarze 5
PRACA
COSMOTEST - recenzje kosmetyków